Kundecase

– Etter to og et halvt års bruk er vi imponert av verktøyet

Mellora AS har kunder flere steder – og i flere land. Færøyene er ett av landene hvor det etter hverter flere kunder. Faroe Ship er én av kundene i landet med sine rundt 50.000 innbyggere.

– Vi har brukt verktøyet fra Mellora i to og et halvt år, og vi kan slå fast at vi er veldig godt fornøydemed bruken av dette – og ikke minst hvor bra det fungerer, sier Óluva Poulsen fra kontoret i Tórshavn.

Óluva Poulsen - IT- og prosessutviklingssjef

Det er selskapet Faroe Ship hun snakker om – selskapet som bruker Melloras verktøy på mange forskjellige steder, som i terminal, på lager, verksted og kontor. Det gjør arbeidsdagen enklere for alle.

– Hos oss er det avdelingsleder som behandler rapporter og melder tilbake til vedkommende somhar rapportert og sendt rapporten. Feil og mangler meldes gjennom HSEQ-verktøyet, forteller hun

Faroe Ship ble grunnlagt i 1919 og er det ledende shipping- og logistikkselskapet på Færøyene. Færøyene er et transportknutepunkt i Nord-Atlanteren.

Allerede etter et halvt år så selskapet store og gode fordeler ved å bruke Melloras verktøy.

– Fordelene er at de feil og mangler i arbeidet, daglig kommer fram i lyset og det er folk som tar hånd om disse. Vi opplever at medarbeidere blir sett og hørt. Det er de små gjentagende feil som kan gjøre hverdagen sur, men nå er det noen som gjør noe med dette, fordi det viser seg at samme feil og mangler er noe som er gjentakende og som koster både penger og tid.

Poulsen forteller videre at verktøyet fra Mellora AS har forbedret virksomheten, blant annet ved å synliggjøer feil ved at medarbeiderne er obs på å rapportere og at det tas «action» ved rapporteringer.

– Vi har store forventninger om at verktøyet vil hjelpe oss ytterligere med å styrke vår måte åarbeide på. Det er er meget brukervennlig verktøy, både app og desktop. Det er komfortabelt å bruke, så vi er glade vi ble anbefalt dette verktøyet av vår konsulent Atlanticon. Vi ser frem til fortsettelsen!