Melora AS - All Rights Reserved © 2024
Privacy Policy
post@mellora.no
+47 412 76 710
Nei, du kan ikke opprette nye felt i hurtigrapporter eller i ander moduler, dette er noe vi er nødt til å gjøre. Du kan dog endre navn på felt og verdier/innhold i nedtrekksmenyer.
Ja, det styres via HSEQ Editor (se veiledning for dette).
Hovedregelen er at all input kan gi output, men det er lite hensiktsmessig og kanskje litt vanskelig og uoversiktlig å hente ut statistikker på fritekstfelt. Det er dog kun i modulene for hurtigrapporter (mest brukt) og inspeksjoner/revisjoner (sjekklister) at det er grafmuligheter.
Ja, du kan eksportere alle hurtigrapporter og utfylte sjekklister til Excel dersom dere bruker en av de nyeste versjonene av systemet.
Det er fullt mulig å eksportere alle hurtigrapporter og utfylte sjekklister til Excel dersom dere bruker en av de nyeste versjonene av systemet.
Da tar dere kontakt med oss i Mellora. Det samme gjelder dersom dere har behov for moduler som ikke eksisterer. Vi klarer å lage til det meste som kan henges på en HSEQ-knagg.
Dette er noe vi må gjøre.
Nei, det er mulig å få laget til en importfunksjon som bruker et Excel-oppsett der dere kan lime inn detaljer som dere eventuelt har tilgjengelige fra andre systemer og så laste dette inn i HSEQ Reports for et raskt oppsett.
Da kan dere opprette en bruker som f.eks. kalles Mottakergruppe En (fornavn+etternavn) og legge inn alle e-postadressene til dem som skal motta varsel. Et annet alternativ er at dere oppretter en mail-adresse som flere av deres ansatte har tilgang til lokalt hos dere selv, og at denne brukes som adresse på «fellesbrukeren» som dere da kan opprette.
Dette står forklart inne i brukerstyringen dersom du trykker på spørsmålstegnet. Du kan også gå detaljene inne i hjelpeartikkelen for dette.
I Byggherreforskriften heter det at man skal ha digital kontroll på hvem som er på hvilken arbeidsplass til enhver tid. Mannskapslisten i HSEQ Reports kan brukes til å sjekke inn og ut fra arbeidssteder på en enkelt måte og man vil således oppfylle forskriften. Modulen er dog helst for bedrifter innen bygg- og anlegg som har folk ut på forskjellige oppdrag som favner inn under Byggherreforskriften.
Det er fordi kontroll med antall arbeidstimer i aller høyeste grad er relatert til både HMS og kvalitet fordi man har lover og regler å forholde seg til mtp. antall arbeidstimer over en periode (HMS) og fordi det kan være gunstig å ha kontroll med mengde arbeid man gjør for hvem slik at dette kan faktureres korrekt og sørge for god inntjening og videre eksistens (kvalitet).
Ikke som standard, men det er mulig for oss å lage til funksjoner for dette.
Dataene ligger lagret i Norge i datasenteret til den norske leverandøren Uniweb.
Ja, Mellora sikrer dataene og har rutiner på plass mtp. risikovurderinger og håndtering av sikkerhetsbrister. Det er ingen personsensitive opplysninger som samles inn dersom man ikke bruker den elektroniske mannskapslisten der fødselsnummer trenger dette, men Mellora kan ikke styre hvilken fritekst som legges inn i f.eks. hurtigrapporter, så dette er kundenes ansvar å ha rutiner på. Det er dog bygget inn funksjonalitet for merking av rapporter som personsensitive, slik at kun dedikert personell kan ha tilgang til denne informasjonen.
Individuelle brukere som er opprettet og som ikke lenger skal ha tilgang kan deaktiveres via brukerstyringen i HSEQ Editor (se hjelpeartikkel). NB: dersom man SLETTER brukeren, så fjernes denne helt fra systemet og man kan ikke f.eks. søke opp vedkommende for å finne dennes saker i systemet. Det er derfor viktig at man bruker funksjonen med å sette dem inaktive istedenfor.
Styring med verdier i nedtrekksfelt kan gjøres av administrator via HSEQ Editor. Se egen hjelpeartikkel med videoer.
Styring med verdier i nedtrekksfelt kan gjøres av administrator via HSEQ Editor. Se egen hjelpeartikkel med videoer.
De kan slettes eller settes som inaktive (avpubliseres fra web og app). Dersom de slettes helt forsvinner alle sjekklistene som er basert på den aktuelle malen også, så det beste er å avpublisere kun.
Ja, men det fordrer selvsagt at man bruker det korrektm det vil si at man har en aktiv avviksbehandling, oppretter de dokumenter som trengs, gjennomfører vernerunder/revisjoner etc.
HSEQ Reports er et verktøy, ikke er ferdigtygd system med prosedyrer og håndbøker etc. Grunnen til dette er at vi mener at det er hver enkelt bedrift/organisasjon som selv skal utforme det man har behov, ikke bruke noe generelt fjas som andre har laget.
Nei, det fins ikke.
Ta kontakt for å oppdatere antall lisenser og eventuelt legge til rette for de endringer som trengs eksempelvis i appens innstillinger.
Jo, men det er kun administrator som har den rettigheten.
HSEQ Reports kan brukes på de fleste nyere weblesere, slik som Microsoft Edge, Google Chrome og Apples Safari. Internet Explorer fungerer dårlig og man kan også få problemer dersom man går på nett via f.eks. en Citrix-server.
Nei, vår tanke er at appen er innsamleren, mens databasen på web er behandleren.
Ja, for kunder med bedriftsversjoner av HSEQ Reports er det mulig å bruke vår API for uthenting av data til bruk internt hvis behov.
Fant du ikke det du lette etter? Vår dedikerte wiki-side er her for å svare på alle spørsmålene dine.
Åpne wikiHvis du trenger hjelp eller har spørsmål, ikke nøl med å sende oss en melding, så hjelper vi deg så godt vi kan.
Kontakt ossMelora AS - All Rights Reserved © 2024
Privacy Policy
post@mellora.no
+47 412 76 710